در هر سازمان بزرگ ،یک سلسله مراتب مدیریتی وجود دارد که کل فعالیت های سازمانی را مدیریت می کند .

خواه مدیر ارشد باشید و یا در سطح سرپرست ، شما مسئول هدایت و مدیریت یک سری نیروهای تحت سرپرستی خود هستید.

یک مدیرخوب قادر است با تغییراتی کوچک ،تاثیر زیادی بر پیشرفت امور داشته باشد.

مدیریت صحیح یکی از سخت ترین مشاغل دنیاست.

یک مدیر خوب می تواند به نیروهایش انگیزه دهد و اشتباهات را به پلی برای پیشرفت تبدیل کند.

یک مدیر خوب می تواند ، با ایجاد محیطی پویا و تقویت روحیه تیمی در مسیر رسیدن به اهداف کارکنان و سازمان با موفقیت عمل نماید .

Successful businesspeople looking at the report and celebrating. [url=http://www.istockphoto.com/search/lightbox/9786622][img]http://img543.imageshack.us/img543/9562/business.jpg[/img][/url] [url=http://www.istockphoto.com/search/lightbox/9786738][img]http://img830.imageshack.us/img830/1561/groupsk.jpg[/img][/url]

بخش اول: ایجاد انگیزه در کارکنان

الف- احترام به ارزش ها

چرا کارکنان تان اینجا هستند ؟چه چیزی آنها را از رفتن به سازمان های دیگر منصرف می کند ؟

چه چیزهایی باعث می شود تا یک روز کاری خوب باشد ؟چه چیز باعث یک روز بد می شود ؟شاید فکر کنید پولولی واقعا اکثر مردم پیچیده تر از این هستند هر فردی ارزش هایی در زندگی دارد با احترام به ارزش های کارکنان در آن ها انگیزه ایجاد کنید

اگر سلامتی برایشان مهم است امکانات ورزش کردن را برایشان فراهم کنید .اگر خانواده برایشان اولویت دارد و برای زمان رفتن کودکان مشکل دارند در مورد صبح کاریو یا عصر کاری با آنها همکاری کنید

 

ب – احساس خوب در کارکنان به وجود بیاورید

یک مدیر خوب نقاط قوت کارکنانش را پیدا می کند و با استفاده از آن آنها را تشویق می کند.به این دلیل که یک مدیر خوب می داند که کارکنان خوشحال ،سازنده تر می شوند و در تنیجه خلاق تر عمل می کنند .سعی کنید نقاط قوت کارکنان را چه به صورت خصوصی و چه به صورت علنی تخمین بزنید.

  در دیدار با کارکنان ازکسانی که کار خوبی که انجام داده اند یاد کنید و تشویق کنید.زیرا با این کار آن ها متوجه می شوند که کارشان دیده می شود و شما آن ها را درک می کنید.

حتی با ایمیل وبه طور شخصی می توانید کارکنان کوشا را تشویق کنید .

 

300x210xbe.goal_.do_.goals_.jpg.pagespeed.ic_.0t6ELMaZhF

 

بخش دوم : تعیین اهداف

الف –  تعیین اهداف به این معنی نیست که باید محافظه کار باشید ،بلکه باید بدانید به چه سمت می روید.

ب – مطمئن شوید که هر یک از کارکنان می دانند از آنها چه می خواهید

داشتن اهداف منسجم ،سبب تمرکز بهتر کارکنان در کار می شود . و به صراحت مشخص می کند که از آنها چه انتظاری دارید  ، در چه مدتی انتظار انجام کار را دارید ، و نتایج کار چه خواهد شد.

ج – در کار به کارکنان بازخورد صریح بدهید زیرا به بهبود کار کمک می کند .در دیدار از تیم های کوچک یا یک به یک بیشتر از نظرات و جزئیات با خبر شوید

د – خودتان را در بالاترین استاندارد نگه دارید 

همه ما مدیرانی را دیده ایم که با اوقات تلخی و سرزنش در برابر اشتباه  کارکنان برخورد می کنند ولی وقتی خودشان سهل انگاری می کنند به سادگی ار آن می گذرند.آیا اینطور می توان مدیریت کرد؟

در حالت ایده آل بهتر است با خودتان سختگیرتر از کارمندان تان باشید.کارمندان به شما نگاه می کنند و سعی می کنند استانداردها را بالاتر ببرند.

برای بالا بردن سطح کاری خود ،بهتر است سیستم نظارتی قوی داشته باشید .

یک مدیر خوب  می تواند  با استفاده از سرویس مدیریت وتحلیل تماس ها  ،تصمیمات  کارامد تری  را بر مبنای کیفیت و چگونگی پاسخگویی به مشتریان  ،اتخاذ نماید.

حتی اگر وقت برای  گزارش گیری روزانه هم وجود نداشته باشد . می توانید با مدیریت  خوب و به صورت دوره ای در تاریخ های مشخص و دلخواه از سرویس مدیریت وتحلیل تماس ها  استفاده کنید .

Upward view of happy business colleagues with their hands together on a white background

بخش سوم : مسئولیت تفویض

الف – نماینده

شما مدیر هستید زیرا می دانید که چگونه هر کاری را خوب انجام دهید ولی این بدان معنا نیست که همه امور را باید خودتان انجام دهید . یکی از وظایف شما به عنوان مدیر انتقال دانش خوب انجام دادن کار به دیگران است.

فرصتی برای آموزش و توانمند سازی کارکنان در نظر بگیرید ،سپس به تدریج و با توجه به نقاط قوت و ضعف  ، به  آن ها وظایف و مسئو لیت های بیشتری بسپارید .

پیش بینی کنید که چه مشکلی ممکن است پیش آید و قبل از شروع، آموزش صحیح را برای کارکنان در نظر بگیرید.

برای دادن اختیار، شما باید امکانات و ابزارهای مناسب را در اختیار کارکنان  قرار دهید. تفویض اختیار بدون دادن امکانات لازم نمی تواند هیچ کمکی به  انجام بهتر امور کند .

  • ب – تعیین وظایف کنید

به کارکنان وظایف بیشتری محول کنید و با این کار مهارت های کارکنان گسترش می یابد و به کارکنانی توانمند تر تبدیل می شوند .و این به نفع شرکت است.

  • ج – مسئولیت اشتباهات کارکنان خود را به عهده بگیرید.

وقتی یکی از زیر دستان اشتباهی می کند ، تمام تقصیر را به گردن آنها نیندازید ،خودتان مسئولیت را قبول کنید .حتی اگر از نظر فنی به عهده شما نباشد.

در واقع با این کار در حال فرهنگ سازی هستید که کارکنان ،اشتباهات خود را بپذیرند و به گردن دیگری نیندازند.اگر اشتباه از همان ابتدا با برخورد شدید همراه باشد ،جسارت را از کارکنان می گیرد و هرگز دست به نوآوری و خلاقیت نخواهند زد .

  • د – اعتبار موفقیت را از کارکنان نگیرید.

 اجازه بدهید کارکنان از موفقیت ها و دستاورد هایشان اعتبار کسب کنند .این کار به آن ها انگیزه می دهد تا در آینده موفقیت های بیشتری کسب کنند.

یک مدیر خوب یک هماهنگ کننده عالیست درست مثل یک رهبر ارکستر که می تواند ساز ها و صداها و نوازنده های مختلف را جوری هماهنگ کند که یک هارمونی گوش نواز شنیده شود .بدون آنکه خودش درآن موسیقی سازی را بنوازد .

اگر شما از آن دسته مدیرانی باشید که ایده ها را (می دزدند ) از کارکنان گرفته و به نام خودشان مطرح می کنند ،چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

در واقع  کارکنان در می یابند که شما فقط به خودتان فکر می کنید و حاضرید برای پیشرفت خود بقیه را قربانی کنید .

قطعا چنین تصوری به نفع شما نیست و زیر دستان از اینکه با شما کارکنند خشنود نمی شوند و اینجاست که کار شما به عنوان مدیر بسیار سخت  خواهد شد.

مسئولیت اشتباه کارکنان را به عهده بگیرید و افتخار کار های مثبت را از کارکنان نگیرید .این رمز موفقیت است .

با این کار زیر دستان به شما اعتماد می کنند و و با ایجاد انگیزه در کارکنان شاهد پیشرفت خواهید شد.

ineffective-communication

بخش چهارم : برقراری ارتباط موثر

الف – درب را باز نگه دارید

بگذارید کارکنان بدانند شما همیشه حاضر به شنیدن مشکلات هستید .یک راه ارتباطی برای در دسترس بودن در نظر بگیرید .

این کار به عنوان یک بحران در مدیریت نیست ،بلکه می تواند فرصتی باشد برای اینکه نشان دهید سازمان برای انجام صحیح کارها ، تلاش می کند.

همیشه به سوالات کارکنان پاسخ دهید و از رد کردن آنها اجتناب کنید .

ب – ارتباط با کارکنان

اگر قصد دارید به یک مدیر موفق تبدیل شوید، باید کارکنان خود را به خوبی بشناسید.

با ایجاد یک رابطه از کارمندان تان بیشتر بدانید .زندگی خارج از محیط کار تاثیر مستقیمی در کیفیت کار کارکنان می گذارد.

اگر در مورد مشکلات شخصی کارمندان ، همکاری نمایید ،درست به اندازه یک پاداش برای کارمندان موثر خواهد بود.

( به طور مثال شرکت در تشییع جنازه ،مستلزم نبودن وی در سر کار می باشد. )

هر چه بیشتر و بهتر کارکنان خود را بشناسید، بهتر می توانید تیم خود را هدایت کنید.

در ارتباط با کارکنان مرز تعیین کنید و بیش از حد خصوصی نشوید .مواردی چون مذهب ، سیاست و روابط شخصی به کارکنان ارتباطی ندارد.

ج – بازخورد های مثبت و منفی

شما به عنوان یک مدیر خوب نیاز دارید تا از بازخوردهای مشتریان در رابطه با تجارت خود مطلع شوید .بدیهی است بازخورد های خوب می تواند در ادامه مسیر کمک موثری باشد و همچنین در برخورد با بازخورد های منفی از طرف مشتری می توانید در رفع مشکل کوشا باشید .

با سرویس مدیریت وتحلیل تماس ها  ،هیچ  تماسی را از دست نمی دهید و می توانید  با  آگاهی از نقاط ضعف و یا قوت سازمان از زبان مشتریان در پیشبرد و یا رفع مشکل اقدام کنید. .امکان استفاده از این سرویس به راحتی و تحت وب امکان پذیر است .

د – گوش دادن

همیشه به صحبت های کارکنان گوش دهید.احساسات بروز داده نشده تبدیل به خشم می شود .

یک مدیر خوب  نگرانی ها و دل مشغولی های کارکنان را  بی ارزش قلمداد نمی کند ، مطمئن باشید که خیلی خوب به حرف هایشان گوش داده اید. گوش دادن باید با تمامی وجود باشد.

equality-banner

بخش پنجم : پذیرفتن برابری

الف – تساوی همه کارکنان

کارکنان افرادی مثل مدیران هستند و بزرگترین کمک را به سازمان می کنند .هیچ سازمانی بدون وجود کارکنان شکل نمی گیرد .بدانید این افراد می توانند باعث بیشترین پیشرفت در دستیابی به اهداف سازمان شوند.

ب – با کارکنان خوب رفتار کنید

اگر با کارکنان خوب رفتار کنید آن ها از کارکردن برای شما خوشحال تر می شوند و این رضایت از کار در هنگام برخورد با مشتری کاملا منعکس می شود و مشتری تصویر مثبتی از شرکت شما پیدا می کند  با این کار نام تجاری شما ،محبوب خواهد شد .

با کارکنان خوب رفتار کنید بدون آن ها موفق نخواهید شد . این بسیار مهم است به زمان کارکنان و زندگی شخصی احترام بگذارید.کارکنان را بیش از ساعات اداری نگه ندارید ،مگر اینکه برایشان پاداشی در نظر بگیرید.

در مورد اشتباهات خصوصی تذکر دهید. هرگز توبیخ عمومی ندهید.این به این معنا نیست که بازخواست نکنید.

ج – سیستم تشویق و تنبیه مناسب و شایسته ای را برقرار کنید

با شناخت کامل کارکنان ، بهتر می توانید آنها را تشویق کنید. این تشویق ها لزوماً از نوع پولی نیست و می تواند تشویق های ساده ای از قبیل انتقال آنان به واحدی که دوست دارند در آنجا فعالیت کنند، باشد. تشویق و تنبیه به موقع از اهمیت بسزایی در پیشبرد اهداف سازمانی برخوردار است.

قبل از اخراج او را به بخش دیگری منتقل کنید ،شاید در آنجا شکوفا شود .

با تمام این اوصاف فراموش نکنید که شما مدیر هستید. در همه مواقع با رفتارهای مناسب و اتخاذ تصمیمات به جا و قاطع ،به کارمندان تان نشان دهید که شما یک مدیر هستید.

با وجودی که روحیه تیمی خوبی در تیم کارکنان شما وجود دارد و همه وظایفشان را به خوبی انجام می دهند ، ولی این شما هستید که تصمیم آخر را می گیرید .شما یک مدیر خوب هستید.

رای شما به این مطلب
  • 0/5
  • 0 رتبه بندی
0 رتبه بندیX
Very bad! Bad Hmmm Oke Good!
0% 0% 0% 0% 0%