کاهش هزینه

توسط نوامبر 2, 2019

کاهش هزینه یک ضرورت است ولی اجرایی کردن آن شاید کمی سخت باشد. شما به عنوان یک مدیر چه راهکارهایی را در ذهن دارید؟ آیا توانستید آن را اجرایی کنید؟ گزارشگر ابری در این راه به شما کمک می کند تا با کمک داشبورد و ویجت­ها بتوانید تمامی هزینه های اضافه را شناسایی کرده و آنها را حذف کنید. برخی از هزینه‌ها ممکن است در لیست شما وجود نداشته باشند که با مدیریت، نظارت مستقیم و بهینه بر آنها می توانید به خوبی این روند را بهبود ببخشید.  مدیریت مکالمات و تماس ها، کاهش هزینه های تبلیغات و تخصیص بودجه برای بخش های خاص برای بهتر شدن کیفیت کار می تواند از جمله این موارد باشد.

کاهش و حذف هزینه های اضافی در سرویس مدیریت و تحلیل تماس

کاهش هزینه خطوط تلفن

پس از راه اندازی سامانه هوشمند مدیریت تماس می توانید به صورت تخصصی بر روی تماس ها و خطوط شهری نظارت کنید. یکی از دستاورد های مهم این سرویس کاهش و یا حذف تماس های غیر ضروری و حتی شخصی است. شناسایی تماس های طولانی، پرتکرارترین شماره های ورودی یا خروجی و مدیریت آنها می تواند در کاهش هزینه تلفن تاثیرگذار باشد.

کاهش هزینه حقوق پرسنل

بررسی تعداد نیروی مورد نیاز بر اساس حجم تماس ‌های ورودی و خروجی، اولین آیتم است که در مدیریت هزینه حقوق تاثیر مستقیم دارد. این ویژگی مناسب واحدهایی است که مستقیماً با تلفن سروکار دارند، مانند واحد فروش، اپراتور، خدمات پس از فروش و… هم چنین مدیریت اضافه کاری واحدهای بیان شده بر اساس مدت زمان مکالمات انجام شده نیز راهکار دیگر در کاهش هزینه حقوق پرسنل است.

تاثیر مدیریت هزینه ها را در نمودار های مالی ماه شرکت مشاهده و لمس کنید

کاهش هزینه تبلیغات

تماس ورودی نتیجه تبلیغات است. بهترین راه برای بررسی و کنترل تبلیغات دقیقاً همین “خطوط شهری” هستند. شناسایی تاثیر گذار ترین نوع تبلیغ در دریافت تماس، شناسایی محبوب ترین یا رندترین خط شهری برای تبلیغات و آشنایی با مناسب ترین روز برای تبلیغ از حداقل مواردی است که پس از تحلیل تماس ها در این زمینه حاصل می شود.

نظارت بر هزینه هر واحد به صورت جداگانه

تشکیل دپارتمان یا گروه بندی داخلی ها بر اساس واحدهای سازمانی، ضروری ترین آیتم در مدیریت هزینه است. می توانید بر اساس واحدهای مختلف و نیاز آنها به برقراری تماس از ایجاد مکالمه های غیر ضروری جلوگیری کنید. واحد اداری یکی از نمونه واحدهایی است که باید کمترین مدت مکالمه را در میان سایر دپارتمان ها داشته باشد.

تخصیص بودجه و هشدار آن

بودجه بندی برنامه ریزی را برای دخل و خرج در یک بازه زمانی مشخص می کند. با استفاده از سوابق پیشین تماس ها که به کمک سرویس مدیریت و تحلیل تماس و یا حتی قبوض تلفن به دست آورده اید، می توانید برای هر خط شهری، خط داخلی، واحد سازمان و یا حتی در شعب مختلف (دفاتر اداری) مبلغی را برای یک دوره مشخص کنید. با کمک ویژگی آلرت و یا حتی ویجت های هدف ساز می توانید آن را به خوبی مدیریت کنید.

شناسایی هزینه های اضافه در شرکت فقط با چند کلیک در داشبورد

شناسایی پرتکرارترین تماس خروجی یا شماره پر تکرار

برخی از شماره ها در تمام سال در لیست شماره های گرفته شده هستند و یا حتی در طی یک روز کاری بیش از حالت عادی با آنها تماس برقرار شده. با شناسایی این شماره ها و بررسی علل برقراری این دست از مکالمات می توانید به شدت هزینه تلفن را کاهش دهید.

مشخص شدن تماس های پرهزینه

تمامی تماس ها بر اساس تعرفه‌ های مخابراتی ثبت شده برای آنها محاسبه می شوند. تماس ها درون شهری، برون شهری موبایل (اپراتورهای مختلف) و تماس بین المللی. در پایان هر روز کاری و یا هر بازه زمانی دیگری می توانید مکالماتی که هزینه زیادی را ایجاد کرده‌اند را، شناسایی کنید. مسدود کردن داخلی ها، ایجاد تایمر یا صفر تا دو صفر بند در مرکز تلفن می تواند از دستاوردهای این ویژگی باشد.

امکان محاسبه هزینه تماس ورودی

در برخی از کشورها این امکان وجود دارد که هزینه تماس را فردی به عهده بگیرد که تماس را دریافت کرده است و یا حتی اپراتور ها بابت هزینه های ورودی نیز هزینه ای را دریافت می کنند. این ویژگی ها در ایران وجود ندارد و فقط سرویس‌های ارزش افزوده مانند شماره هایی با ۹۰۹ آغاز می شوند اینگونه هستند (به علت جهانی بودن سرویس مدیریت و تحلیل تماس این ویژگی به صورت پیش فرض وجود دارد). این گزارش می تواند برای شرکت هایی از این دست کاربرد داشته باشد.

لازم نیست برای شناسایی هزینه ها فردی را استخدام کنید کافیست تا فقط هوشمند باشید

بررسی و رفع اشکالات قبوض تلفن

چک و نظارت مستمر بر هزینه‌ ها یکی از موارد اصلی برای جلوگیری از ایجاد هزینه های اضافه است. یکی از اتفاقاتی که ممکن است بارها رخ دهد و شما هیچ اطلاعی از آن نداشته باشید، اشتباه در قبوض مخابرات است. می توانید با کمک گزارش های دوره ای هزینه تماس از صحت محاسبات صورت گرفته در قبض ها اطمینان حاصل کنید.

شناسایی پرهزینه ‌ترین داخلی ها

در سرویس مدیریت و تحلیل تماس کلیه المان ها به صورت تخصصی بررسی می شود که یکی از پر کاربرد ترین ها “داخلی ها” هستند. با استفاده از این امکان می توانید افرادی که بیشترین هزینه مکالمات را ایجاد کرده‌اند را شناسایی کنید. هزینه تحمیل شده می تواند “مالی” باشد مانند برقراری تماس گران قیمت بین المللی و یا بر مبنای “زمان” باشد، برقراری مکالمه ای ۴۵ دقیقه ای درون شهری. هر دو مورد موجب خلل در کار شده و شناسایی آنها در کاهش هزینه ها نقش بسزایی دارد.

شناسایی طولانی ترین تماس ها

شناسایی طولانی‌ترین تماس ها یکی از راهکارهای مدیریتی است که به کمک آن می توانید از اتلاف وقت پرسنل در زمان کار جلوگیری کنید. بررسی “مکالمات طولانی” به شما کمک می کند تا مانع برقراری مکالمات غیرضروری شوید. این امر در کاهش هزینه ها و همچنین افزایش بهره‌وری افراد نقش بسزایی دارد.

 

از 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (نظر شما بسیار مهم است)
[کل: 7 میانگین: 4.4]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید