چرا مدیریت و تحلیل تماسها برای بازاریابی مهم است؟
حتما شما که این مقاله را می خوانید به اهمیت بازاریابی و هزینه های آن برای سازمان یا شرکت خود اشراف دارید. مدیران بازاریابی شرکتها و موسسات همواره تلاش دارند که در جاهایی بودجه خود را هزینه کنند که بالاترین ROI یا همان بازگشت سرمایه را داشته باشد. ولی یک مشکل اساسی همیشه وجود داشته و دارد، اندازه گیری دقیق همیشه نیاز به ابزاری مناسب و قدرتمند دارد که یافتن و استفاده از آن جز وظایف اصلی تیم بازاریابی است. چرا مدیریت و تحلیل تماسها برای بازاریابی مهم است؟ از آنجاییکه بسیاری از فعالیتهای بازاریابی تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم بر تعداد تماسهای شرکت دارد لازم است که ابزار دقیقی برای مدیریت و تحلیل تماسها در اختیار تیم بازاریابی باشد.
در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم سرویس مدیریت و تحلیل تماس ها چه کمکی به تیم بازاریابی می کند؟
مدیریت و تحلیل تماس ها اطلاعات ارزشمند از میزان اثر گذاری تبلیغات در اختیار ما می گذارد
یکی از مسایل مهم برای تیم مدیریت بازاریابی این است که با دقت بالا بتوانند راجع به میزان تاثیر گذاری آگهی های تبلیغاتی خود تصمیم بگیرند. ابزار مدیریت و تحلیل تماسها به شما این امکان را می دهد که در زمانی که کمپین تبلیغاتی شماره یک شما فعال است بررسی کنید و ببینید میزان زنگ خور و تعداد ارتباطات موفق شما نسبت به هزینه های انجام شده برای آن کمپین کدام بوده است و در نهایت به راحتی تصمیم بگیرید که کدام کانال تبلیغاتی و رسانه برای شما بیشترین بازده را داشته است. روشهای سنتی با دقت بسیار پایین دیگر کارایی ندارد و انتخاب سرویسهای نوین جز لاینفک سازمانهای بازاریابی آینده خواهد بود.
به نظر شما چرا مدیریت و تحلیل تماسها برای بازاریابی مهم است؟
مدیریت و تحلیل تماسها در پول شما صرفه جویی می کند
هر مدیر بازاریابی این موضوع را به خوبی می داند که محلی که می خواهد در آن تبلیغات انجام بدهد ممکن است برای دیگران پاسخ خوبی داشته باشد ولی ممکن است برای کسب وکار آنها پاسخ مناسبی نداشته باشد. سرویس مدیریت و تحلیل تماسها ابزاری است که شما را در این تصمیم گیری کمک می کند. تصمیم گیری که می تواند میلیونها تومان پول شما را هدر بدهد یا آنکه صرفه جویی کند.
خیلی وقتها شده که یک تبلیغ از دید همگان و صاحب نظران باید بیشترین میزان بازخورد را داشته باشد ولی با ابزارهای دقیق مشخص شده است که با تبلیغات با هزینه بسیار کمتر پاسخ بهتری می شود دریافت کرد.
مدیریت و تحلیل تماسها در انتخاب بهترین کانالهای تبلیغاتی شما را یاری می کند
شما با استفاده از ابزار مدیریت و تحلیل تماسها و اختصاص شماره های جداگانه از مرکز تماس یا مرکز تلفن خود برای کانالهای متفاوت تبلیغاتی می توانید به راحتی بررسی کنید که کدام یک از کانالها بیشترین تاثیر را برای شما داشته است. برای شما یک مثال بزنم:
- یکی از شماره های شرکت را برای اینترنت و وب سایت در نظر می گیرم .
- یکی دیگر از شماره ها را برای تبلیغات در مجلات
- و شماره دیگری را برای تبلیغات در روزنامه ها
کافی است در سرویس مدیریت و تحلیل تماسها در داشبورد خود به صورت آنلاین لحظه ای یا روزانه بررسی کنید که بیشترین ورودی شما از کدام یک از کانالهای تبلیغاتی می باشد و بر روی آن کانالهای تبلیغاتی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید.
حتی این کار را می توانید در سطوح پایین تری نیز انجام دهید.
فرض کنید همزمان سه تبلیغ در مجلات داریم. کافی است برای هر مجله یک شماره جداگانه اختصاص دهیم و در داشبورد مدیریت تماسها به راحتی بررسی کنیم که کدامیک از مجلات برای ما بهترین اثر را داشته است. شاید شماره های زیادی برای ایجاد این دسته بندی نداشته باشید.
می توانید از داخلی های مختلف برای هر کمپین تبلیغاتی یا هر کانال استفاده کنید و در داشبورد سرویس مدیریت و تحلیل تماسها وضعیت تماسهای هر داخلی و نمودار آن را بررسی کنید
مدیریت و تحلیل تماسها به شما برای فهم بهتر مشتریان اصلی تان کمک می کند
خوب اگر با بررسی داشبوردهای مدیریت تماس خود به این نتیجه رسیده اید که تبلیغات و فعالیتهای اینترنتی شما خیلی بهتر از تبلیغات در مجلات جواب می دهد به شما تبریک می گویم. شما ذهن مشتریان خود را خوانده اید. و از این پس می دانید که کجا بیشتر سرمایه گذاری کنید تا مخاطبان کسب و کار خود را پیدا کنید. وقتی نوع رسانه و جایگاهی که می خواهید در آن بیشتر حضور داشته باشید مشخص شد حالا فرصت مناسبی است که به بررسی دقیق تر رفتارهای مشتریان در آن کانال بپردازید.
و در آخر اینکه سرویس مدیریت و تحلیل تماسها (گزارشگر ابری) به شرکتها کمک می کند که بتوانند بر روی برگشت سرمایه خود با دقت بالاتری نگاه کنند و در نهایت به سود آوری بیشتری برسند.
اگر علاقه مند هستید سرویس مدیریت و تحلیل تماسها را در سازمان بازاریابی شرکت خود فعال کنید خوشحال می شویم صدای شما را بشنویم.