بیش از 70 ویجت و داشبورد برای مدیران کارآمد
بیش از 70 ویجت و داشبورد برای مدیران کارآمد
ویجت یا ابزارک چیست؟
ویجت که در زبان فارسی به آن ابزارک هم گفته می شود، ابزار یا برنامه های کوچکی هستند که با استفاده از آن کاربر امکان ساختن گزارشات متنوعی را به دست می آورد. استفاده از ویجت ها چند سالی است که در دنیای تکنولوژی و دیگر صنایع کاربرد زیادی پیدا کرده است. به این دلیل که کاربر می تواند به سادگی و با استفاده از این ابزار چگونگی نمایش و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز خود را مدیریت و بر مبنای نیاز و سلیقه خود از آنها استفاده کند.
ویجت ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است ولیکن معمولا از نوع گرافیکی هستند و می توانند در رابطه با عوامل و موارد مختلفی طراحی و شخصی سازی شوند. ویجت یا ابزارک مهم ترین بخش هر داشبورد محسوب می شود، چرا که عملا داشبورد ها بدون ویجت ها کاربردی ندارند و قابل استفاده نیستند. هر داشبورد در فضای PBXDom امکان اضافه کردن و نمایش 12 ویجت از بین بیش از 70 ویجت کاربردی موجود را دارد. در صورتی که می خواهید از تعداد بیشتری ویجت استفاده کنید نگران نباشید چونکه شما می توانید 50 داشبورد مختلف داشته باشید.
کاربرد ویجت ها
ویجت ها معمولا گرافیک ساده ای دارند تا مفهوم را در کمترین زمان به کاربر انتقال دهند و همانطور که قبلا گفته شد می توانند بر حسب موارد مختلفی مانند ساعت، تاریخ، گروه یا دپارتمان، خطوط داخلی یا شهری، ماهیت تماس ها و خیلی از موارد دیگر ایجاد و یا شخصی سازی شوند. امکان هدف گذاری یکی دیگر از ویژگی های بارز ویجت های نرم افزار مدیریت و تحلیل تماس است که با استفاده از این نوع ویجت ها و مشخص کردن هدف، امکان آنالیز فعالیت ها و فاصله شما تا هدف مشخص می شود و شما می توانید راندمان سازمان خود بر مبنای هدفتان را به صورت لحظه ای بررسی کنید. با اضافه کردن ویجت های مختلف و یا حتی ویجت های یکسان با زمان بندی متفاوت امکان تحلیل، مقایسه و آنالیز اطلاعات تماس شرکت و یا یک گروه خاص به سادگی در دسترس شما قرار می گیرد و شما می توانید بدون اتلاف وقت و با صرف کمترین زمان به تحلیل مناسبی از وضعیت تماس های خود دسترسی پیدا کنید.
چگونه بهترین ویجت را برگزینیم؟
بیش از 70 ویجت یا ابزارک در PBXDom طراحی شده است که امکان اضافه کردن حداکثر ۱۲ مورد از آنهادر هر داشبورد وجود دارد. جهت کسب اطلاع و آشنایی با کابرد هر ویجت می توانید با مراجعه به صفحه معرفی ویجت ها و بررسی ویژگی آنها مناسب ترین ابزارک را انتخاب کنید. تمامی ویجت ها تنظیمات مختص به خود دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است و شما می توانید با استفاده از این تنظیمات دامنه گزارشات خود را مدیریت کنید.
اختصاص نام برای هر ویجت
نامی که برای هر ویجت انتخاب می کنید در بالای ویجت نمایش داده می شود. البته در صورتی که شما نامی را انتخاب نکنید ویجت به صورت هوشمند و با توجه به تنظیمات شما، خودش را نام گذاری می کند اما بهتر است اسم ویجت بسته به طراحی که شما برای آن ویجت کرده اید از سوی خودتان انتخاب شود تا در مراجعات بعدی با دیدن نام ویجت دلیل شما برای ساختن آن ویجت در ذهن شما نمایان گردد و نتیجه نمایش داده شده در ویجت قابل درک تر باشد. اختصاص نام برای ویجت ها به شما در درک بهتر گزارش ارایه شده و در نهایت تحلیل داشبورد کمک می کند، پس در انتخاب اسم دقت کنید و از این قابلیت استفاده کنید.
انتخاب تاریخ
برای تحلیل، بررسی و مدیریت هر چه بهتر تماس ها امکان انتخاب تاریخ برای تمامی ویجت ها وجود دارد که برخی از بازه های زمانی پرکاربرد مانند امروز، دیروز، هفته جاری، سال جاری و …. به صورت پیش فرض در نرم افزار پیش بینی شده است ولیکن در صورتی که شما به دنبال بازه زمانی خاصی می گردید که در موارد مطرح شده نیست می توانید تاریخ را به صورت دلخواه انتخاب کنید. یکی از مهمترین امکاناتی که می تواند لذت استفاده از هر ویجت و در نهایت داشبورد را صد چندان کند امکان انتخاب تاریخ پویا است. این قابلیت تاریخ ویجت را هوشمند می کند برای مثال در صورتی که شما یک ویجت با تاریخ دیروز را در داشبورد اضافه کرده باشید و قابلیت تاریخ پویا برای آن فعال باشد این ویجت به صورت هوشمند هر روز اطلاعات دیروز را نمایش خواهد داد.
انتخاب ساعت و روزهای هفته
امکان انتخاب بازه زمانی خاص در هر 24 ساعت و برای ایام هفته در زمان ایجاد هر ویجت وجود دارد تا شما بتوانید ویجت های خود را بر مبنای روزهای هفته و یا ساعت های خاص طراحی کنید. برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید، ساعت کاری شرکت شما در روزهای هفته از 9 صبح تا 17 می باشد و شما در روزهای پنج شنبه و جمعه تعطیل هستید حالا قصد دارید میزان جوابگویی پرسنل شرکت در ساعات کاری را بررسی کنید پس باید در تنظیمات ویجت، این ساعات و روز ها را تعریف کنید. با استفاده از این قابلیت شما امکان ایجاد ویجت برای ساعات مختلف در روزهای هفته را دارید.
قابلیت دپارتمان
قابلیت دپارتمان برای تفکیک اطلاعات و نظارت بهتر بر واحد های مختلف سازمان ها طراحی شده و شما می توانید در قسمت دپارتمان انواع واحد های سازمان خود را ایجاد و داخلی های مربوطه را به آن اضافه کنید. پس از تعریف واحد های سازمانی و دپارتمان ها، داشبورد و ویجت های PBXDom به شما این امکان را می دهد تا بتوانید اطلاعات مربوط به هر دپارتمان را به تفکیک بررسی کنید. به طور مثال شما می توانید دسته بندی هایی مانند فروش، خدمات پس از فروش، مالی و … داشته باشید و در زمان اضافه کردن هر ویجت آن را به گروهی خاص اختصاص دهید.
سایت لوکیشن یا شماره دستگاه
در PBXDom شما امکان اضافه کردن هر تعداد دستگاه سانترال یا کال سنتر را دارید و محدودیتی در این مورد وجود ندارد برای مثال اگر سازمان شما دارای شعبی در شهر های مختلف است و در هر کدام دستگاه سانترال مجزایی وجود دارد با استفاده از این امکان شما می توانید اطلاعات تماس کلیه شعب را در نرم افزار داشته باشید و به سادگی هر کدام را به صورت مجزا و یا به صورت مقایسه ای تحلیل کنید فلذا در زمان اضافه کردن ویجت ها هم شما می توانید دستگاه سانترال یا کال سنتر خود را انتخاب کنید و ویجتی بر مبنای دستگاه خاص ایجاد کنید.
تمامی ویجت های PBXDom امکانات بیان شده در پاراگراف های بالا را به کاربران ارائه می دهند. ولیکن برخی از ویجت ها قابلیت های بیشتری دارند که به آنها در صفحه مربوط به هر ویجت اشاره شده است.در کل ویجت های موجود در PBXDom به 6 دسته تقسیم بندی می شوند که در ادامه اجمالا در باره آنها توضیح داده شده است.
ویجت های جدولی
این دست از ویجت ها بیشتر شامل اطلاعات متنی و تشریحی هستند و بیشتر در گزارش هایی که در آن جزییات به کاربر ارایه می شود مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال آخرین تماس های دریافتی یا شماره گیری شده، وضعیت تماس ها، آخرین تماس های از دست رفته، و بسیاری از اطلاعات کاربردی مورد نیاز به واسطه این نوع ویجت ها در دسترس کاربر قرار می گیرد.
ویجت های نموداری
مانند همه نمودار ها از این ویجت ها بیشتر برای مقایسه استفاده می شود که در انواع ستونی، دایره ای و خطی دسته بندی می شوند. در این نوع ویجت ها شما می توانید با تنظیم و ایجاد هر ویجت و مشاهده نمودار بر مبنای مولفه های تشکیل دهنده وضعیت تماس های خود را مشاهده کنید برای مثال میزان ترافیک خطوط شهری در ساعات مختلف روز و یا نمودار دایره ای نوع تماس ها بر حسب تعداد، از این نوع ویجت ها هستند.
ویجت های درجه ای
هدف گذاری و نظارت بر میزان اختلاف با هدف تعیین شده، کاربرد اصلی این نوع از ویجت ها است. با معرفی و تعریف هدف بر روی یکی از این ویجت ها وضعیت فعلی و فاصله شما تا هدف مشخص می گردد و شما می توانید با کمک ویجت های تحلیلی دیگر راهکارهایی خاص برای رسیدن سریعتر به هدفتان را انتخاب کنید. برای مثال اگر پرسنل شرکت شما با تاخیر تلفن هایشان را جواب می دهند و مشتریان شما باید زمان زیادی را در انتطار پاسخگویی بمانند و شما قصد دارید این زمان را کم کنید، می توانید با تعیین زمان مورد نظر خود بر روی ویجت میزان انتظار تماس قبل از پاسخگویی وضعیت پرسنل خود را بسته به هدف تعیین شده بررسی کنید.
ویجت های دیتای خاص (اعداد یا نمایش درصد)
این ابزارک ها اطلاعات خاص و معمولا خلاصه شده را به صورت یک عدد و یا درصد نمایش می دهند. از این دست ویجت ها بیشتر برای نمایش یک هدف خاص و مهم مانند تعداد تماس های از دست رفته، هزینه تماس های خروجی، درصد تماس های ورودی و بسیاری دیگر از اطلاعات کاربردی استفاده می شود. دسترسی سریع به این گونه اطلاعات در روند تحلیل تماس ها بسیار تاثیر گذار است زیرا سهم بزرگی را در بالا بردن بهره وری مجموعه شما دارند.
ویجت های بلادرنگ (Real Time )
برای استفاده از این نوع ویجت ها باید قابلیت CTI در دستگاه سانترال یا کال سنتر شما وجود داشته باشد تا اطلاعات تماس در لحظه برای نرم افزار ارسال گردد. با اضافه کردن این ویجت ها به داشبورد شما به صورت آنلاین و در کمتر از 10 میلی ثانیه تغییرات را در داشبورد مشاهده میکنید برای مثال اگر از ویجت وضعیت داخلی ها استفاده کنید وقتی داخلی مشغول و یا در حالت زنگ خوردن باشد شما این موضوع را در داشبورد مشاهده میکنید. مشاهده وضعیت داخلی ها، وضعیت خطوط شهری، تعداد افراد موجود در صف انتظار پاسخگویی، مدت زمان انتظار افراد در صف نمونه هایی از این ویجت ها هستند.
در این مقاله سعی کردیم تا انواع ویجت های موجود در نرم افزار را به صورت خلاصه معرفی کنیم. تعداد ویجت ها هر روز در حال افزایش هستند و ما تلاش میکنیم با افزایش تعداد ویجت ها دسترسی شما به گزارشات را ساده تر و لذت استفاده از نرم افزار را بیشتر کنیم. برای استفاده از امکانات نرم افزار همین حالا نسخه آزمایشی را به سادگی و در کمتر از 15 دقیقه برای سازمان خود راه اندازی کنید. برای شروع بر روی لینک راه اندازی نسخه آزمایشی کلیلک کنید.