مدیریت تماس ها بهترین ترفند فروش و کسب سود بیشتر
هر شرکتی براساس حوزه کاری که دارد تبلیغاتی خاص را برای جذب مشتری انجام می دهد. آخرین مرحله از جذب فرد، برقرار کردن تماس تلفنی با مجموعه است. در این بین مراحل بسیار زیادی طی شده است تا این موفقیت حاصل شود. آیا برای این موفقیت بزرگ خود و سازمان تان را آماده کرده اید؟ اپراتور یا افراد مسئول به پاسخگویی تماس وظایف خود را به خوبی انجام میدهند؟ آیا تمامی تماس ها پاسخ داده می شود؟ چگونه می توان بر این روند مدیریت نمود؟
مدیریت تماس ها بهترین ترفند فروش و کسب سود بیشتر
با یک مثال به موضوع خواهیم پرداخت، تصور کنید شما یک مجموعه فروش اجناس به صورت تلفنی هستید و تمام درآمد شما از راه فروش تلفنی به افراد است و برای دریافت تماس تبلیغات گستردهای در سطح شهر انجام داده اید. اگر تعداد تماس های ورودی در طول یک روز ۵۰ تماس باشد و کارکنان شما بنا به هر دلیل و تحت هر شرایطی بتوانند فقط به 50 درصد و یا حتی 70 درصد از آنها پاسخ دهند، بدون شک شما محکوم به حذف از دنیای رقابت هستید و چه بسا که هیچگاه به علت آن پی نبرید. آیا عدم آگاهی قابل توجیه است؟ آیا راه حلی برای آن وجود دارد؟
بله، سرویس مدیریت و تحلیل تماس به شما اجازه می دهد تا بتوانید گزارشی کامل و دقیق از درصد و تعداد تماس های بی پاسخ و یا از دست رفته در هر بازه زمانی و یا تاریخ مورد نظر، داشته باشید. مشاهده میانگین و یا مدت زمان انتظار هر فرد تماس گیرنده برای پاسخگویی به تماس نیز دیگر ابزاری کاربردی است که بسیار مفید و سودمند است. پس از مشاهده گزارشات و تحلیل های تخصصی اینک می توانید با فکری باز وارد دنیای رقابت هوشمند شوید. شما برای هر ضعف، راه حل دارید و تمامی اتفاقات آینده را براساس تحلیل رویداد های گذشته تا حدود بسیار زیادی پیش بینی کرده اید و می توانید رشد و پیشرفت خود را روز به روز قطعی تر کنید و پیروزی را مسجل نمایید.
- آیا تعداد کارمندان کم است؟
- علت بی پاسخ ماندن تماس ها چیست؟
- آیا نوع تبلیغات و یا حجم آن مناسب نیست؟
- کمترین تعداد تماس بی پاسخ چه ساعتی است؟
- بیشترین تعداد تماس های بی پاسخ چه ساعتی است؟
- آیا کارمندان قدرت پاسخگویی به حجم بالای تماس را ندارند؟
- علت طولانی شدن مدت زمان پاسخگویی به هر تماس دریافتی چیست؟
- تعداد تماس بی پاسخ یا از دست رفته در زمان استراحت و صرف ناهار کارکنان چقدر است؟
اینک به مثالی که در پاراگراف بالا بیان کردیم، باز خواهیم گشت. آگاهی از نقاط قوت و ضعف مجموعه به همراه این موضوع که توان و قدرت هر فرد برای پاسخ گویی به تماس چقدر است، باعث می شود تا بتوانید به خوبی برای فروش بهتر برنامه ریزی داشته باشید. یک مدیر فروش خلاق باید همواره راهی جدید را برای خلق موقعیت مناسب ایجاد کند. لازم به ذکر است که تمامی سوالات تنها با صرف زمان 1 تا حداکثر 5 دقیقه ای بر روی ویجت های تخصصی تماس از دست رفته در پنل داشبورد مدیریتی پاسخ داده می شود.
موفقیت و کسب درآمد هوشمند در نزدیکی شماست کافی است تا با نگاهی متفاوت به آن بنگرید.